Kā zināms, mūsu skola aktīvi iesaistās Erasmus+ starptautiskajos stratēģiskās partnerības projektos. Šobrīd, attālināto mācību laikā, darbība projektos nav beigusies, tā notiek attālināti, organizējot tiešsaistes tikšanās un izmantojot dažādus tiešsaistes rīkus informācijas ievietošanai un datu apstrādei . Pie tam, divu projektu nobeiguma termiņš, kas bija paredzēts 2021.gada augustā, ir pagarināts līdz 2022.gada augustam.
Starptautiskā projekta “Our Spaces” (“Mūsu vietas”) tēma šajā mācību gadā ir – vietas skolā un tās apkārtnē. Jaunie projekta uzdevumi tiek pielāgoti šībrīža ārkārtējai situācijai, ņemot vērā ierobežotās iespējas tikties klātienē.
Februāra sākumā, veicot prāta vētru un aizpildot anketas tiešsaistes aplikācijā Mentimeter, 8.un 9.klašu skolēni atklāja savus uzskatus un izjūtas par atrašanos sabiedrībā, skolā, mājās un interneta vidē Covid-19 pandēmijas apstākļos. Arī mūsu partnerskolu skolēni no Vācijas, Zviedrijas, Somijas, Igaunijas un Polijas pauda savu viedokli. Rezultāti tika apkopoti un 9.februārī prezentēti tiešsaistes tikšanās reizē, kuru organizēja un vadīja projekta koordinatori – Vācijas pilsētas Flensburgas Auguste Viktoria Schule skolotāji – sadarbībā ar skolotājām no Zviedrijas Västra Stenhagenskolan Uppsala skolas un Dundagas vidusskolas. No katras partnerskolas tiešsaistē piedalījās divi skolēni, mūsu skolu pārstāvēja 9.a klases skolnieces Sabīne Romanovska un Samanta Ķiņķere, kā arī projekta kontaktpersona, angļu valodas skolotāja S.Salceviča. Dalībnieki izklāstīja situāciju savās valstīs un dalījās viedokļos par noteiktajiem ierobežojumiem. Iegūtais informatīvais materiāls tika ievietots tiešsaistes platformā Padlet.
Starptautiskais projekts “Water Ecoystems in Europe” (“Eiropas ūdens ekosistēmas”) ietver tēmas, kas saistītas ar ūdens nozīmi dzīvības nodrošināšanā un ūdens kvalitātes mērījumiem katrā projekta partnervalstī. Gluži tāpat kā iepriekš minētajā, arī šajā projektā ir sākušās attālinātās aktivitātes, taču te pastāvīgi darbojas noteikta skolēnu grupiņa, kas interesējas par apkārtējo vidi un pēta to. Grupas kodolu veido 9.b klases skolēni Emīls Niks Mauriņš, Eduards Neifelds, Erlends Treize, 10.klases skolnieces Megija Helēna Bandere, Alvīne Marta Freiberga un Krista Kučere.
Pirmās starptautiskās tiešsaistes uzmanības lokā bija jautājumi par dabisko ūdeņu un cilvēka mijiedarbību, tās sekām, dzeramā ūdens kvalitātes nodrošināšanu un atbildīgajām organizācijām. Šo tikšanos sagatavoja visu projekta partnervalstu – Čehijas, Horvātijas, Slovākijas un Latvijas – skolotāji. Tiešsaisti 15.februārī vadīja projekta koordinatori – skolotāji no Čehijas pilsētas Trebīčas pamatskolas – Kpt.Jarose zakladni skola – un skolotāja S.Salceviča no Dundagas vidusskolas. Kopā ar dalībvalstu skolēniem un skolotājiem tikšanās reizē piedalījās mūsu jaunieši Marta, Krista, Megija un Emīls, un šī projekta kontaktpersona, bioloģijas skolotāja L.Iesalniece. Izvērsās interesantas diskusijas par ūdens problēmām; gan skolēni, gan arī skolotāji pauda ziņas un viedokļus par tām, kā arī informēja klātesošos par savas skolas aktivitātēm ūdens kvalitātes mērīšanā projekta ietvaros. Tika apspriestas iespējas un veidi, kā turpināt tālāko darbību. Arī šī projekta materiāli tiks ievietoti Padlet platformā. Pēc nodarbības beigām visi dalībnieki atzina, ka tikšanās bijusi patīkama un iedvesmojoša, tā ļāvusi kavēties jaukās atmiņās par iepriekšējām klātienes tikšanās reizēm un viesusi cerību uz veiksmīgu sadarbību tālākajā projekta gaitā.
Turpinoties ierobežojumiem, šādas tiešsaistes nodarbības tiks organizētas regulāri un plaši, pa 2-3 stundām dienā, aptverot 5 dienu periodu, kas varēs aizstāt vienu klātienes mobilitāti skolēniem, vai arī 3 dienu tiešsaisti, kas aizstās vienu klātienes mobilitāti projekta skolotājiem. Šāds risinājums dos arī iespēju plašākam skolēnu pulkam piedalīties projektos.
Paldies aktīvajiem jauniešiem un kolēģiem par iesaistīšanos starptautiskajos projektos arī šādā neierastā formātā! Uz sadarbību!
Sandra Salceviča, angļu valodas skolotāja