1.03.2019. skolas zālē 7.klašu skolēniem bija iespēja piedalīties radošā, izzinošā, interaktīvā un praktiskā nodarbībā „Kā uzņemt savu filmu?”. Nodarbību vadīja režisors un aktiermeistarības pasniedzējs ( un studijas „Filmbox” dibinātājs) Armands Ekštets. Nodarbība notika iniciatīvas „Latvijas skolas soma” ietvaros.
A.Ekštets soli pa solim iepazīstināja skolēnus ar filmas tapšanu. Skolēni uzzināja dažādu jēdzienu nozīmi (piemēram, kas ir kadrējums, epizode, mizanscēna u.c.). Nodarbības dalībniekiem bija iespēja uzzināt, kā top filmas, kā veidot filmu. Nodarbība tika balstīta uz praktisku darbošanos. Skolēniem bija iespēja iejusties filmas veidotāju lomā, visi kopā viņi „veidoja” filmu – izvirzīja ideju, izdomāja tēlus, izdomāja scenāriju, tika izvirzīta problēma, skolēni izdomāja arī sižetu un problēmas atrisinājumu. Nodarbības vadītājs ļāva izteikties ikvienam, uzklausīja ikvienu, skolēni balsoja par pašu nosauktajiem variantiem katrā pozīcijā (gan izvēloties tēlus, gan notikuma vietu, gan attīstot filmas sižetisko līniju utt.), viņš sniedza padomus un dalījās pieredzē.
Nodarbībā A. Ekštets ļāva skolēniem iejusties arī aktieru, režisora, operatora un scenārista lomās, iepazīstināja ar katras šīs profesijas nozīmi, pienākumiem un darbību filmas tapšanā. 7.klašu skolēni varēja izvēlēties, kurš uz skatuves būs aktieris, kurš – režisors, kurš – operators (piemēram, operatora lomas izpildītājam nodarbības vadītājs pamācīja arī to, kā veido/filmē portretus un tuvplānus), kurš – dramaturgs, scenārists utml. Skolēni varēja uz skatuves izspēlēt pašu izveidoto filmas scenāriju un sižetu. Nodarbības vadītājs ne tikai visu procesu vēroja un uzmanīja, bet procesa laikā arī sniedza padomus, vadīja skolēnu praktisko darbošanos.
Nodarbības noslēgumā Armands Ekštets skolēniem vadīja arī aktiermeistarības vingrinājumus, viņiem bija jāveic interesantus uzdevumus komandās (piemēram, jāattēlo viesistabas iekārtojums – mēbeles, interjera priekšmeti, un citam tas bija jāatmin u.tml). Atvadoties režisors uzaicināja skolēnus realizēt filmēšanas procesu dzīvē (ar šajā nodarbībā izveidoto scenāriju un sižetu) un gatavo filmiņu nosūtīt viņam.
Nodarbības vadītājs izteica atzinību par skolēnu aktivitāti un kreativitāti. Arī skolēni pauda atzinību un gandarījumu par interesanto nodarbību, kurā viņi varēja visā aktīvi iesaistīties un līdzdarboties – no paša nodarbības sākuma līdz pēdējai nodarbības minūtei, skolēnos tika attīstīts radošums un iztēle, kritiskās domāšanas prasmes, uzmanības koncentrēšana, spēja izteikties un uzklausīt, spēja iejusties tēlā, skolēni rada atbildes uz jautājumu „Kā uzņemt savu filmu?