4.03.2019. Dundagas Kultūras pils zālē Dundagas vidusskolas 1.- 5.klašu skolēniem, kā arī Kolkas pamatskolas 1.-5.klašu skolēniem bija lieliska iespēja apmeklēt koncertizrādi „Mazās, muzikālās pasakas”, ko piedāvāja Latvijas simtgades izglītības programma „Latvijas skolas soma”.
„Mazo Muzikālo Pasaku” producente Nora Grēniņa šo izrādi raksturo tā:
„Šo izrādi ir radījusi muzikāli radošā komanda no Liepājas.(..) „Mazās muzikālās pasakas” ir izzinoša koncertizrāde sākumskolas skatītājiem, kur savienojas mūzika, stāsts un fantāzija. Muzikālo ceļojumu rada Liepājas teātra aktrise Karīna Tatarinova un Liepājas simfoniskā orķestra mūziķi – trompetists Jānis Ivuškāns un perkusioniste Marta Kauliņa.
Sajūtu noskaņas, tēlus un ainavas veido dažādi instrumenti, kuri kopīgi ar pasaku teicēju Karīnu izstāsta gan gluži jaunus, gan jau zināmus stāstus, piemēram, stāstu par Lauvu Bonifāciju, kurš dodas pār okeānu, lai sastaptu vecmāmiņu, stāstus par slavenajiem Trīs sivēntiņiem, Mazo Jenotu, kurš mācās tapt drosmīgs, kā arī par skaisto, Garo pupu, kas ieaug mākoņos…”
Izrādē dzirdama Latvijas komponistu – Georga Pelēča, Riharda Zaļupes, Oleksija Demčenko un brāļu Petrausku komponētā mūzika 4 pasakām un stāstiem. Izrādē jaunā un muzikālā formā tiek izstāstītas pazīstamas un mazāk zināmas pasakas un stāsti.
Šajā koncertizādē skolēni tika iepazīstināti ar orķestra instrumentiem, uzzinot par tiem daudz ko jaunu (it īpaši par tiem mūzikas instrumentiem, kas parasti atrodas orķestra aizmugurē). Izrādē šie instrumenti bija apskatāmi pavisam tuvu, un skolēni varēja iepazīties ar šo mūzikas instrumentu daudzveidīgajām skanējuma iespējām. Izrādē bija iespējams iepazīties, piemēram, ar marimbu, tarkšķi, raganellu, dažādām perkusijām, kā arī ar lielām un mazām trompetēm. Skolēni uzzināja arī to, kas ir surdīne, un kā mainās pūšamā instrumenta skanējums, kad lieto surdīni. Klausītāji un skatītāji tika iesaistīti arī pasaku stāstīšanā un dziedāšanā, skolēni ar lielu aizrautību piedalījās arī ritmizēšanā – gan ar plaukstām, gan ar kājām.
Izrāde bija interaktīva, izglītojoša un izzinoša, radoša un muzikāla. Skolēni klausījās, skatījās un līdzdarbojās ar lielu aizrautību un prieku.