Jau ziņojām, ka mūsu skolā vēl joprojām turpinās darbība vairākos starptautiskajos stratēģiskās partnerības projektos un divu projektu nobeiguma termiņš ir pagarināts līdz 2022.gada augustam vīrusa pandēmijas dēļ. Apstākļos, kad ceļojumi uz citām valstīm ir ierobežoti, projekta mobilitātes var notikt virtuālajā vidē.
Šādu iespēju izmantoja arī projekta “Water ecosystems in Europe” partnervalstis – Čehija, Horvātija, Slovākija un Latvija. Laikā no 2021.gada 7.līdz 11.jūnijam notika virtuālā mobilitāte skolēniem un skolotājiem Zoom vidē, kuru organizēja slovāku kolēģi, jo pēc plāna kārtējai tikšanās reizei bija jānotiek šajā valstī. Šoreiz – attālināti
No katras partnervalsts mobilitātē piedalījās 7-8 skolēni, Čehija kā projekta koordinētājvalsts pieteica mazliet vairāk izglītojamo, bet Latviju pārstāvēja mūsu skolas projektu “seniori” (jaunieši ar zināmu pieredzi dabas pētīšanas jomā vairāku gadu garumā) – 10.klases skolnieces Megija Helēna Bandere, Alvīne Marta Freiberga un Krista Kučere; Emīls Niks Mauriņš, Eduards Neifelds un Erlends Treize no 9.b klases, kā arī divas “jauniņās”, kam projektu pieredze vēl ir pašā sākumposmā – 6.a klases skolnieces Evelīna Jaunbirze un Maija Kalniņa. Jauniešus atbalstīja bioloģijas skolotāja Lienīte Iesalniece un angļu valodas skolotāja Sandra Salceviča. Partnervalstu komandas pieslēdzās projekta videi no savām skolām, kur vēl turpinājās mācību gada aktivitātes, savukārt mūsu skolēni paveica neiespējamo – neskatoties gan uz dažādiem neplānotiem notikumiem, gan plānotām vasaras darba gaitām, kas varēja kavēt projekta norisi, mūsējie lieliski tika galā ar visām paredzētajām darbībām. Dažs pieslēdzās no skolas, dažs – no mājām, vēl kāds – no meža, pļavas, biroja vai autobusa! Paralēli aktuālos jautājumus ļoti aktīvi un operatīvi risinājām mūsu projekta Whatsapp grupā.Mobilitātes noslēgumā čehu skolotāja Vera pauda apbrīnu un sajūsmu par Latvijas skolēnu uzņēmību, aktivitāti un vēlmi darboties. Liels prieks par to!
Slovākijas skolotāji bija sagatavojuši lielisku projekta programmu 5 dienām, kas ietvēra darbu gan savas valsts komandās, gan jauktās starptautiskās grupās, gan tiešsaistē, gan bezsaistē. Par spīti dažādām interneta un pieslēgšanās problēmām, dalībniekiem izdevās tikties Zoom platformā, ar nelieliem pārtraukumiem pavadot tajā aptuveni 4 stundas katru dienu. Aktivitātes bija ļoti daudzveidīgas un tiešām interesantas! Šķiet, ka šīs virtuālās nedēļas laikā tika paveikts daudz vairāk, nekā tad, ja tikšanās notiktu klātienē, kas liecina par to, ka jaunieši ir noilgojušies pēc komunikācijas un sadarbības ar vienaudžiem citās valstīs.
Tika izveidotas divas platformas virtuālā rīka Padlet vidē: viena – ikdienas darba plānam ar saitēm uz tiešsaistes platformām un rīkiem, otra – starptautiskajām grupām, kur katra no tām dienas gaitā varēja ievietot paveikto. Dalībnieki nejaušas izvēles veidā iesaistījās četrās jauktajās grupās ar nosaukumiem, kas atbilst projektā pētāmajam objektam – ūdenskrātuvei – Dīķis (Pond), Ezers (Lake), Purvs (Swamp) un Kūdras purvs (Peat Bog), katrā grupā tika pārstāvētas visas partnervalstis. Grupās jaunieši iepazīstināja viens otru ar svarīgākajiem faktiem par sevi.
Projekta nedēļas laikā dalībnieki virtuāli iepazina Slovākiju, uzzināja svarīgāko par šo valsti, vēroja prezentāciju par Gabčikovo-Nagymaros aizsprostu kā daļu no ūdens transporta sistēmas Reinas-Donavas upju baseinos, kā arī devās tiešsaistes ekskursijā pa partnervalsts izglītības iestādi – Lachova pamatskolu Bratislavā, Slovākijā. Jaunieši vērīgi skatījās minēto, lai vēlāk piedalītos Quizizz un Kahoot konkursos, kā arī spēlētu atraktīvu galda spēli, kurā mūsējie ieguva 2.vietu!
Viena diena tika atvēlēta zinātniskajam darbam. Pirms tikšanās katras valsts skolēni bija vairāku mēnešu garumā veikuši dažādus ūdens kvalitātes mērījumus izvēlētajā ūdenskrātuvē (mūsu izvēle – Dundagas dīķis) un ievadījuši datus īpašā Google izklājlapā. Virtuālās tikšanās laikā katra valsts izveidoja kāda savas ūdenskrātuves mērījuma diagrammu un sagatavoja secinājumus par to. Pēc tam jaunieši tikās starptautiskajās grupās, kurās iepazīstināja pārējos ar savu informāciju, nobeigumā izveidojot kopīgus secinājumus par apskatīto mērījumu un prezentējot tos visu dalībnieku auditorijai. Iegūtais materiāls tika ievietots Padlet grupu vietnē.
Tā kā projekta ietvaros skolēni ne vien noteica ūdens kvalitāti, bet arī apzināja augus, dzīvniekus un sīkbūtnes, kas mīt ūdenskrātuvē, tiešsaistes laikā tika piedāvātas ar minēto saistītas aktivitātes, piemēram, dažādi leksikas uzdevumi un krustvārdu mīklas. Nobeigumā starptautisko grupu dalībnieki veiksmīgi sadarbojās, veidojot plakātu Canva platformā par kādu no ūdens ekosistēmas pārstāvjiem.
Projektu nedēļas laikā dalībniekiem bija jāveic arī individuāli uzdevumi, kā atbildes uz jautājumiem par dienas darbu, izmantojot virtuālo rīku QR code, vai arī projekta gaitā uzņemto foto ievietošana Linoit vietnē.
Partnervalstu skolu vadības pārstāvji saņēma ielūgumu vērot virtuālās mobilitātes noslēguma dienas aktivitātes. Ikvienas valsts skolēni bija viesiem sagatavojuši detalizētu prezentāciju par kādu no projekta nedēļas dienām. Noskatoties šos priekšnesumus, visi dalībnieki pauda atzinību par profesionāli veidoto tiešsaistes tikšanos un apjomīgo kopīgi paveikto darbu! Vēl tikai formāls darba izvērtējums Google veidlapā, jautra horvātu pārstāvju ierosināta noslēguma deja, atvadu sveicieni un – projekta dalībnieku sertifikāti jau ceļo uz partnervalstīm…
Nekas vēl nebeidzas, un projekta “Water ecosystems in Europe” dalībnieki tur īkšķus par to, lai nākamās tikšanās Horvātijā un arī Latvijā notiktu klātienē!
Silts paldies visiem projekta dalībniekiem, jo īpaši mūsējiem, par atbildības sajūtu, nerimstošo aktivitāti un lielisko sadarbību! Mūsu kopīgā pieredze ir nenovērtējama!
Krāsainu un pozitīvām emocijām bagātu vasaru!
Sandra Salceviča,
angļu valodas skolotāja